Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-05-01

Kiedy można zastosować stawkę 0% w przypadku transportu międzynarodowego związanego z importem towarów

Spółka wykonała usługę spedycji (transport podzlecono polskiemu przewoźnikowi), która przebiegała w niżej opisany sposób. Na zlecenie polskiego eksportera towar został przywieziony z Rosji do Polski celem uwzględnienia reklamacji klienta rosyjskiego dotyczącej opakowania. Przewóz towaru udokumentowany został listem przewozowym CMR oraz karnetem TIR, na których widnieją pieczęcie kolejnych urzędów celnych. Zleceniodawca wypełnił deklarację skróconą, która również została opieczętowana przez urząd celny. W tym samym dniu, w którym towar został dostarczony do polskiego zleceniodawcy, nastąpiła jego powrotna wysyłka do Rosji za pomocą tego samego środka transportu. Przewóz z Polski do Rosji także jest udokumentowany listem CMR oraz karnetem TIR. Zleceniodawca udostępnił nam kopię dokumentu tranzytowego, który potwierdza etap wysyłki: w drodze, kraj docelowy: Rosja. Czy spółka ma prawo do zastosowania stawki 0% na odcinku krajowym dla przewozu Rosja-Polska? Trasa przewozu wskazywałaby na transport dotyczący importu. Nie jest możliwe spełnienie warunku zawartego w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy. Wartość transportu nie została wliczona do wartości towaru w zgłoszeniu SAD.

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00