Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2011-01-29

Zmiany w przepisach o fakturowaniu obowiązujące od 1 stycznia 2011 r.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. wprowadzono wiele zmian w przepisach dotyczących wystawiania faktur. Zmiany te można podzielić na dwie grupy. Do pierwszej z nich należą zmiany związane z nowelizacją dotychczasowego rozporządzenia o fakturach. Druga grupa zmian wynika z wydania przez Ministra Finansów nowego rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych.

Zmiany w rozporządzeniu o fakturach

Z dniem 1 stycznia 2011 r. wprowadzono zmiany w przepisach rozporządzenia o fakturach (czyli w przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług). Zmiany te zostały wprowadzone przez dwa rozporządzenia zmieniające, a mianowicie:

● rozporządzenie Ministra Finansów z 9 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 244, poz. 1627), oraz

● rozporządzenie Ministra Finansów z 27 grudnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 255, poz. 1713).

Zmiany wprowadzone pierwszym ze wskazanych rozporządzeń związane są z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2011 r. nowego rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych (zob. Nowe rozporządzenie w sprawie faktur elektronicznych). Rozporządzenie to nie wymaga bezwzględnie stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub elektronicznej wymiany danych (EDI), co wymagało dostosowania treści przepisów rozporządzenia o fakturach (stąd wynikają zmiany w treści § 6 i 15 rozporządzenia o fakturach).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00