Porada
Jak zorganizować promocję, aby poza korzyściami marketingowymi przynosiła ona również korzyści podatkowe w VAT
Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje nieodpłatnego przekazania towarów (innych niż drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki) na cele promocji i reklamy. Sprzedaż promocyjna jest zorganizowana w ten sposób, że klient, który kupił u nas towar o określonej wartości, jest premiowany dodatkowym gratisem w postaci koszulki lub portfela. Przy zakupie towarów wykorzystywanych do promocji spółka odlicza VAT naliczony. Czy w takim przypadku nieodpłatne przekazanie towarów należy opodatkować VAT? W jaki sposób należy zorganizować promocję, aby poza korzyściami marketingowymi przynosiła ona również korzyści podatkowe?
PROBLEM
RADA
Nieodpłatne wydanie towarów w postaci koszulki czy portfela (chyba że są to prezenty o małej wartości) dokonane w ramach akcji promującej sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, mimo że czynność ta ma związek z działalnością prowadzoną przez podatnika. Podatek należny jest ustalany od wartości rynkowej przekazywanych gratisów. Aby sprzedaż premiowa była dla podatnika bardziej opłacalna, może on zastosować inne, dopuszczalne podatkowo rozwiązania, o których szczegółowo mowa w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right