Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-06-16

Obowiązkowa palarnia w zakładzie pracy?

Czy obowiązkiem pracodawcy jest urządzenie palarni tytoniu w zakładzie pracy? Jakie wymogi powinny być spełnione przy urządzaniu pomieszczenia palarni?

Sebastian Pióro
prawo.autorzy@infor.pl
Zmiany w § 40 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 129, poz. 844 z późn.zm.) wyeliminowały możliwość palenia tytoniu „w innych wyodrębnionych miejscach”. Powoduje to - od 29 czerwca 2003 r. - obowiązek urządzenia pomieszczenia palarni tytoniu w każdym zakładzie pracy. Pomieszczeń palarni nie urządza się dla pracowników stale pracujących na otwartej przestrzeni.
Zakaz palenia tytoniu
Wyrazem konsekwencji ustawodawcy w tworzeniu warunków sprzyjających ograniczeniu negatywnych następstw palenia wyrobów tytoniowych oraz zmniejszeniu narażenia, w szczególności osób niepalących, na wdychanie produktów spalania wyrobów tytoniowych są regulacje zawarte w ustawie z 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz.U. z 1996 r. Nr 10, poz. 55 z późn.zm.). Zgodnie z art. 5 ust. 1 wymienionej ustawy zabrania się palenia wyrobów tytoniowych poza pomieszczeniami wyodrębnionymi i odpowiednio przystosowanymi:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00