history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-06-01

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

4) [2] obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, upoważnionym przedstawicielem Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP i w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Gazeta Policyjna”;

8) prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Gazeta Policyjna”, Portalu Wewnętrznego oraz strony internetowej Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[2] § 24 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 76 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 199). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2022 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-06-01

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

4) [2] obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, upoważnionym przedstawicielem Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP i w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Gazeta Policyjna”;

8) prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Gazeta Policyjna”, Portalu Wewnętrznego oraz strony internetowej Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[2] § 24 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 76 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 199). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2022 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-03-02 do 2022-05-31

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

4) [6] obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości i Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji, upoważnionym przedstawicielem Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP i w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Gazeta Policyjna”;

8) prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Gazeta Policyjna”, Portalu Wewnętrznego oraz strony internetowej Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[6] § 24 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 lutego 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 88). Zmiana weszła w życie 2 marca 2022 r., z mocą od 12 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-19 do 2022-03-01

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

4) obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji i Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji, upoważnionym przedstawicielem Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP i w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) [4] kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Gazeta Policyjna”;

8) [5] prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Gazeta Policyjna”, Portalu Wewnętrznego oraz strony internetowej Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[4] § 24 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 15). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2021 r., z mocą od 1 stycznia 2021 r.

[5] § 24 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 17 lutego 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 15). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2021 r., z mocą od 1 stycznia 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-22 do 2021-02-18

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) [10] zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

4) [11] obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji i Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji, upoważnionym przedstawicielem Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) [12] koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP i w Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Policja 997” oraz elektronicznego newslettera „Komunikator 997”;

8) [13] prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Policja 997”, Portalu Wewnętrznego oraz strony internetowej Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[10] § 24 ust. 2 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 62 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 105). Zmiana weszła w życie 22 października 2019 r. z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

[11] § 24 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 62 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 105). Zmiana weszła w życie 22 października 2019 r. z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

[12] § 24 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 62 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 105). Zmiana weszła w życie 22 października 2019 r. z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

[13] § 24 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. c) zarządzenia nr 62 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 października 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 105). Zmiana weszła w życie 22 października 2019 r. z mocą od 5 kwietnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-17 do 2019-10-21

§ 24. 1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP;

4) [18] obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikami prasowymi Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji i Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Policja 997” oraz elektronicznego newslettera „Komunikator 997”;

8) prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Policja 997” oraz Portalu Wewnętrznego;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.

[18] § 24 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 zarządzenia nr 56 Komendanta Głównego Policji z dnia 9 października 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 106). Zmiana weszła w życie 17 października 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-15 do 2018-10-16

§ 24.  1. Biuro Komunikacji Społecznej realizuje zadania umożliwiające Komendantowi Głównemu Policji zarządzanie Policją i kierowanie KGP poprzez kształtowanie polityki informacyjnej i wizerunku Policji.

2. Do zadań Biura Komunikacji Społecznej należy w szczególności:

1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji oraz jej realizacja;

2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej Komendanta Głównego Policji;

3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących kierownictwa KGP;

4) obsługa prasowo-informacyjna zdarzeń o znaczeniu ogólnopolskim we współpracy z rzecznikiem prasowym Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, rzecznikami prasowymi komendantów wojewódzkich (Stołecznego) Policji oraz oficerami prasowymi komend powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji;

5) udzielanie pomocy merytorycznej jednostkom organizacyjnym Policji i biurom w kontaktach ze środkami masowego przekazu;

6) koordynowanie i realizowanie dostępu do informacji publicznej w KGP w zakresie objętym przepisami prawa prasowego;

7) kształtowanie rozwiązań usprawniających komunikację zewnętrzną i wewnętrzną w Policji, w tym wydawanie czasopisma „Policja 997” oraz elektronicznego newslettera „Komunikator 997”;

8) prowadzenie portali informacyjnych KGP: serwisu internetowego „policja.pl”, Informacyjnego Serwisu Policyjnego, strony internetowej czasopisma „Policja 997” oraz Portalu Wewnętrznego;

9) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez jednostki organizacyjne Policji i biura;

10) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Policji;

11) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularno-naukowym, służących krzewieniu wiedzy o bezpieczeństwie i Policji.