history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-01-01

Rozdział 4

Zadania wspólne biur KGP

§ 14. Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:

1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;

2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i dyrektorom;

3) organizowanie i prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;

4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;

5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;

6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;

7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;

8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;

9) dostosowywanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów dotyczących tego biura;

10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;

11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;

12) uczestniczenie w procesie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta Głównego Policji;

13) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;

14) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;

15) uczestniczenie w projektach realizowanych przez KGP finansowanych z funduszy pomocowych oraz innych źródeł zagranicznych;

16) prowadzenie postępowań administracyjnych;

17) [1] administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, w tym przetwarzającymi informacje niejawne lub dane osobowe, zgodnie z odrębnymi przepisami;

18) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;

19) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji;

20) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;

21) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktów, o których mowa w § 2 ust. 4 pkt 11, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;

22) organizowanie pracy biura poprzez:

a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami,

b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,

c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami;

23) [2] udzielanie Inspektorowi Ochrony Danych niezbędnej pomocy w zakresie wykonywanych przez niego zadań związanych z ochroną danych osobowych w KGP.

[1] § 14 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 68 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2019 r. i ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.

[2] § 14 pkt 23 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 68 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2019 r. i ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2019-01-01

Rozdział 4

Zadania wspólne biur KGP

§ 14. Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:

1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;

2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i dyrektorom;

3) organizowanie i prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;

4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;

5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;

6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;

7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;

8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;

9) dostosowywanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów dotyczących tego biura;

10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;

11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;

12) uczestniczenie w procesie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta Głównego Policji;

13) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;

14) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;

15) uczestniczenie w projektach realizowanych przez KGP finansowanych z funduszy pomocowych oraz innych źródeł zagranicznych;

16) prowadzenie postępowań administracyjnych;

17) [1] administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, w tym przetwarzającymi informacje niejawne lub dane osobowe, zgodnie z odrębnymi przepisami;

18) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;

19) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji;

20) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;

21) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktów, o których mowa w § 2 ust. 4 pkt 11, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;

22) organizowanie pracy biura poprzez:

a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami,

b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,

c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami;

23) [2] udzielanie Inspektorowi Ochrony Danych niezbędnej pomocy w zakresie wykonywanych przez niego zadań związanych z ochroną danych osobowych w KGP.

[1] § 14 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 68 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2019 r. i ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.

[2] § 14 pkt 23 dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 68 Komendanta Głównego Policji z dnia 21 grudnia 2018 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 126). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2019 r. i ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-15 do 2018-12-31

Rozdział 4

Zadania wspólne biur KGP

§ 14.  Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:

1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;

2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i dyrektorom;

3) organizowanie i prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;

4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;

5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;

6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;

7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;

8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;

9) dostosowywanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów dotyczących tego biura;

10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;

11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;

12) uczestniczenie w procesie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta Głównego Policji;

13) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;

14) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;

15) uczestniczenie w projektach realizowanych przez KGP finansowanych z funduszy pomocowych oraz innych źródeł zagranicznych;

16) prowadzenie postępowań administracyjnych;

17) administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, zgodnie z odrębnymi przepisami;

18) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;

19) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji;

20) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;

21) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktów, o których mowa w § 2 ust. 4 pkt 11, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;

22) organizowanie pracy biura poprzez:

a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami,

b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,

c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami.