history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-11-24 do 2018-04-30    (Dz.U.2017.2168 tekst jednolity)

Art. 29. [Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja obowiązująca od 2017-11-24 do 2018-04-30    (Dz.U.2017.2168 tekst jednolity)

Art. 29. [Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-11-10 do 2017-11-23    (Dz.U.2016.1829 tekst jednolity)

[Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-04-29 do 2016-11-09    (Dz.U.2015.584 tekst jednolity)

[Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-06-11 do 2015-04-28    (Dz.U.2013.672 tekst jednolity)

[Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-11-24 do 2013-06-10    (Dz.U.2010.220.1447 tekst jednolity)

[Zwolnienie z opłat] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-03-07 do 2010-11-23

[8] Wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat.

[8] Art. 29 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2009 r. Nr 18, poz. 97). Zmiana weszła w życie 7 marca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-08-28 do 2009-03-06    (Dz.U.2007.155.1095 tekst jednolity)

1. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o wpisie.

2. Decyzję o wpisie do ewidencji wydaje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia wpływu wniosku, z zastrzeżeniem art. 27 ust. 3.

3. Decyzja o wpisie zawiera:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada;

3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu do doręczeń przedsiębiorcy, adres, pod którym jest wykonywana działalność gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;

4) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD);

5) pouczenie o skutkach zaniedbania ujawnienia w ewidencji zmian określonych w art. 139 § 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.).

4. Decyzja o wpisie zawiera również dane, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5–15, jeżeli wpis ich dotyczy.

5. Decyzja o wpisie do ewidencji podlega natychmiastowemu wykonaniu, z wyjątkiem decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-03-20 do 2007-08-27

[Decyzja o wpisie] 1. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o wpisie.

2. Decyzję o wpisie do ewidencji wydaje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia wpływu wniosku, z zastrzeżeniem art. 27 ust. 3.

3. Decyzja o wpisie zawiera:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada;

3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu do doręczeń przedsiębiorcy, adres, pod którym jest wykonywana działalność gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;

4) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD).

5) [1] pouczenie o skutkach zaniedbania ujawnienia w ewidencji zmian określonych w art. 139 § 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296, z późn. zm.).

4. Decyzja o wpisie zawiera również dane, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5–15, jeżeli wpis ich dotyczy.

5. Decyzja o wpisie do ewidencji podlega natychmiastowemu wykonaniu, z wyjątkiem decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji.

[1] Art. 29 ust. 3 pkt 5 dodany przez art. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 235, poz. 1699). Zmiana weszła w życie 20 marca 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-08-21 do 2007-03-19

[Decyzja o wpisie] 1. Organ ewidencyjny wydaje decyzję o wpisie.

2. Decyzję o wpisie do ewidencji wydaje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia wpływu wniosku, z zastrzeżeniem art. 27 ust. 3.

3. Decyzja o wpisie zawiera:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada;

3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu do doręczeń przedsiębiorcy, adres, pod którym jest wykonywana działalność gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;

4) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD).

4. Decyzja o wpisie zawiera również dane, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 5–15, jeżeli wpis ich dotyczy.

5. Decyzja o wpisie do ewidencji podlega natychmiastowemu wykonaniu, z wyjątkiem decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji.