Porada aktualna na dzień 29-05-2024
Jak traktować w samorządowej jednostki budżetowej refundację kosztów zatrudnienia
PROBLEM
Samorządowa jednostka budżetowa, zgodnie z zawartą umową z Powiatowym Urzędem Pracy, zatrudnia skierowanych bezrobotnych w ramach bonu zatrudnieniowego. Jednostka jako pracodawca wypłaca wynagrodzenia dla zatrudnionych pracowników oraz odprowadza składki od wynagrodzeń do ZUS. Po wypłaceniu wynagrodzeń i odprowadzeniu składek do ZUS jednostka składa do Powiatowego Urzędu Pracy wniosek o częściową refundację poniesionych kosztów (wydatków) wynagrodzeń i składek ZUS. Czy otrzymana z Powiatowego Urzędu Pracy refundacja wynagrodzeń i składek ZUS powinna zostać zakwalifikowana jako pomniejszenie wydatków i kosztów poniesionych przez jednostkę w danym roku budżetowym, czy jako wpływ pozostałych dochodów budżetowych (odprowadzanych na konto jednostki nadrzędnej)?