Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 31 sierpnia 2020 r., sygn. I SA/Kr 401/20

Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego

|Sygn. akt I SA/Kr 401/20 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 31 sierpnia 2020 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Stanisław Grzeszek (spr.), Sędzia: WSA Wiesław Kuśnierz, Sędzia: WSA Waldemar Michaldo, Protokolant: st. sekr. sąd. Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 sierpnia 2020 r., sprawy ze skargi Zarządcy [..] Sp. z o.o. w upadłości w K., o wznowienie postępowania sądowego zakończonego prawomocnym wyrokiem WSA w Krakowie z dnia 29 grudnia 2016 r. sygn. akt I SA/Kr 1528/15, - oddala skargę o wznowienie postępowania -

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wyrokiem z dnia 29 grudnia 2016r., sygn. akt I SA/Kr 1528/15 oddalił skargę W. Sp. z o.o. w upadłości układowej w na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w z dnia 9 lipca 2015r. Nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 12 grudnia 2013r. Nr [...] w sprawie określenia w podatku od towarów i usług za listopad 2011r. nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu w kwocie 1.943.849 zł, do przeniesienia na następny miesiąc w kwocie 3.390.554 zł oraz podatku do zapłaty na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w kwocie 10.003.114 zł.

Z ustaleń faktycznych dokonanych przez organy podatkowe, które Sąd uznał za kompletne, wynikało, że skarżąca spółka prowadziła działalność gospodarczą w zakresie świadczenia kompleksowych usług informatycznych dla podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora publicznego. W ramach tych usług zajmowała się projektowaniem i realizacją sieci teleinformatycznych, prowadziła sprzedaż sprzętu komputerowego oraz oprogramowania systemowego, świadcząc usługi w tym zakresie.

W listopadzie 2011r. spółka brała udział w realizacji umów, które zawarła z różnymi jednostkami sektora finansów publicznych. Spółka, oprócz rzeczywistego zakupu i sprzedaży sprzętu komputerowego do jednostek budżetowych zawierała również - w ocenie organów podatkowych - fikcyjne transakcje tym towarem. Polegały one na dokonywaniu przez spółkę jedno lub wielokrotnej fakturowej sprzedaży towaru nabytego pod konkretne zamówienie, dla konkretnego odbiorcy z jednostki sektora finansów publicznych i fakturowym zakupie tego samego towaru. Celem tych transakcji było zwiększenie obrotów i uzyskanie pozytywnych referencji dla pozyskania zamówień publicznych. Przefakturowywanie to odbywało się w okresie, gdy towar fizycznie znajdował się w dyspozycji dostawców lub w dyspozycji ostatecznego odbiorcy - jednostki budżetowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00