Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2016 poz. 5082

Uchwała nr XXVIII/160/16 Rady Gminy Lądek

z dnia 16 sierpnia 2016r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie Gminy Lądek

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1. art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016r. poz. 446) oraz na podstawie art. 6r ust. 3 i 3 b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy, Rada Gminy Lądek uchwała, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lądek i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2. Odpady komunalne będą odbierane przez przedsiębiorcę, który wygrał przetarg na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Lądek.

§ 3. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane one będą według podziału na poszczególne frakcje:

1) grupa podstawowa:

a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,

b) opakowania szklane,

c) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe,

d) odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone,

e) papier i tektura,

2) grupa dodatkowa:

a) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

b) elektryczne i elektroniczne,

c) zużyte opony,

d) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe,

e) przeterminowane leki.

§ 4. .Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości odbierana będzie każda ilość odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych wymieniona w § 3 pkt. 1.

§ 5. 1. Określa się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) raz w miesiącu

2. Określa się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych selektywnie zebranych: .

1) 1 raz w miesiącu:

a) odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone

b) szkło bezbarwne i kolorowe,

c) odpady opakowaniowe z metali,

d) odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych,

e) odpady opakowaniowe wielomateriałowe,

f) popiół i żużel z palenisk domowych.

2) 2 razy do roku:

a) elektryczne i elektroniczne,

b) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

c) opony,

d) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe,

e) przeterminowane leki.

3) papier i tektura co najmniej raz na pół roku.

3. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez gminę z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, z którym gmina zawarła umowę na odbiór odpadów komunalnych. Odbieranie odpadów komunalnych z miejsca gromadzenia odpadów komunalnych nastąpi po zapewnieniu możliwości swobodnego dostępu do pojemników i worków firmie odbierającej odpady komunalne.

4. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie placówek oświaty oraz w Urzędzie Gminy Lądek.

5. Zbiórka przeterminowanych leków odbywać się będzie w wyznaczonych przez Urząd Gminy Lądek punktach selektywnej zbiórki odpadów - punktach aptecznych wyposażonych w specjalne pojemniki.

§ 6. Do momentu wybudowania punku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odpady komunalne zbierane selektywnie, odbierane będą przez przedsiębiorcę z terenu każdej nieruchomości, przez tzw. mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez gminę Lądek z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, z którym gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych.

§ 7. Przedsiębiorca w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych w kolorach:

1) niebieski - na papier i odpady opakowaniowe z papieru

2) biały - na szkło bezbarwne i kolorowe

3) żółty - na odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe

§ 8. Przedsiębiorca w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostarczy właścicielom nieruchomości pojemnik z tworzywa sztucznego na odpady ulegające biodegradacji o pojemności od 60 l do 240 l. § 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lądek.

§ 10. Traci moc Uchwała nr XXXIX/167/13 Rady Gminy Lądek z dnia 29 maja 2013r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, na terenie Gminy Lądek, Uchwała nr XX/125/16 Rady Gminy Lądek z dnia 14 marca 2016r. zmieniająca Uchwałę nr XXXIX/167/13 Rady Gminy Lądek z dnia 29 maja 2013r w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, na terenie Gminy Lądek oraz Uchwała nr XXIII/136/16 Rady Gminy Lądek z dnia 13 maja 2016r. zmieniająca Uchwałę nr XXXIX/167/13 Rady Gminy Lądek z dnia 29 maja 2013r w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, na terenie Gminy Lądek.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXVIII/160/16

z dnia 16 sierpnia 2016 roku

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie Gminy Lądek.

W związku ze zmianą regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie dot. wprowadzenia pojemników na odpady ulegające biodegradacji oraz obowiązkiem dostosowania Uchwały do aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t. j. Dz. U z 2016 r. poz. 250), dokonanie zmiany w/w uchwały jest w pełni uzasadnione.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00