Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2016 poz. 3281

Uchwała Nr XXVI/135/16 Rady Miejskiej w Polanowie

z dnia 28 czerwca 2016 r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6r ust. 3, 3c, 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 250 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r., poz. 446 ze zm.),
po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie,
Rada Miejska w Polanowie uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zagospodarowania tych odpadów,
w zamian za uiszczoną opłatę przez właścicieli tych nieruchomości, w szczególności:

1) Rodzaje i ilości odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości,

2) Częstotliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

3) Sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

4) Tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 2. W zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina zapewnia właścicielom nieruchomości pozbywanie się wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz przyjmowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (skrót PSZOK).

§ 3. Odbieranie odpadów komunalnych odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z którym Gmina Polanów zawarła umowę na odbiór i/lub zagospodarowanie odpadów, udostępnionym właścicielom nieruchomości oraz znajdującym się na stronie internetowej http://www.polanow.pl

§ 4. Właściciele nieruchomości wystawiają w dniu odbioru odpadów komunalnych,
worki z odpadami komunalnymi otrzymanymi od przedsiębiorcy, przy czym ilość worków nowych jest równa ilości worków odebranych.

§ 5. Z terenu nieruchomości odbierane będą wg przyjętego harmonogramu wywozu odpadów komunalnych, w każdej ilości odpady komunalne zebrane w sposób określony
w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Polanów, następujące fakcje odpadów:

1) Zmieszane odpady komunalne,

2) Odpady szklane,

3) Tworzywa sztuczne (plastik), metale, wielomateriałowe,

4) Papier i Tektura,

5) Odpady ulegające biodegradacji, w tym opakowaniowe biodegradowalne,

6) Meble i inne odpady wielkogabarytowe.

§ 6. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, nieposegregowane zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Polanów, wystawione do odbioru wg harmonogramu, odebrane będą jako odpady komunalne zmieszane; po uzyskaniu takiej informacji od podmiotu odbierającego odpady, właściciele nieruchomości obciążeni będą wyższą opłatą za zbieranie i odbieranie odpadów niesegregowanych.

§ 7. Ustala się następujące częstotliwości odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych:

1. Zmieszane odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne odbierane będą:

1) zabudowa jednorodzinna - raz na 2 tygodnie

2) zabudowa wielolokalowa - raz na tydzień

3) zabudowa niezamieszkała, na której powstają odpady komunalne - raz na 2 tygodnie

2. Odpady opakowaniowe ze szkła odbierane będą:

1) zabudowa jednorodzinna - raz w miesiącu

2) zabudowa wielolokalowa - raz na 4 tygodnie

3) zabudowa niezamieszkała, na której powstają odpady komunalne - raz na 4 tygodnie

3. Odpady papieru i tektury odbierane będą:

1) zabudowa jednorodzinna - raz w miesiącu

2) zabudowa wielolokalowa- raz na 4 tygodnie

3) zabudowa niezamieszkała, na której powstają odpady komunalne - raz na 4 tygodnie

4. Odpady tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych odbierane będą:

1) zabudowa jednorodzinna - raz w miesiącu

2) zabudowa wielolokalowa - raz na 4 tygodnie
(a w okresie od czerwca do lipca raz na dwa tygodnie)

3) zabudowa niezamieszkała, na której powstają odpady komunalne - raz na 4 tygodnie

5. Meble i inne odpady wielkogabarytowe odbierane będą:

1) zabudowa jednorodzinna - dwa razy w roku

2) zabudowa wielolokalowa - dwa razy w roku

§ 8. W zabudowie wielolokalowe odbiorowi podlegają odpady, które zostały wystawione przy osłonie śmietnikowej lub w miejscu służącym do zbierania odpadów.

§ 9. W zabudowie jednorodzinnej odbiorowi podlegają odpady komunalne, które zostały wystawione przez właścicieli nieruchomości, poza teren nieruchomości w miejsce widoczne i umożliwiające swobodny do nich dojazd.

§ 10. Burmistrz Polanowa podaje do publicznej wiadomości informacje o dodatkowych punktach zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, budowlanych i rozbiórkowych, przeterminowanych leków, zużytych baterii.

§ 11. Określa się sposób świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych:

1. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, utworzony przez Gminę Polanów przy Zakładzie Usług Komunalnych w Polanowie ul. Stawna 2, w godzinach 7.00 - 14.30 w dni robocze, przyjmuje wysegregowane odpady komunalne, określone w ust. 2 oraz w § 5.

2. PSZOK przyjmuje każdą ilości odpadów komunalnych, o których mowa w § 5 oraz:

1) Odpady szklane,

2) Tworzywa sztuczne, metale, wielomateriałowe,

3) Papier i Tektura,

4) Bioodpady stanowiące odpady komunalne, w tym zielone,

5) Meble i inne odpady wielkogabarytowe,

6) Przeterminowane leki,

7) Zużyte akumulatory i baterie,

8) Zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny,

9) Zużyte opony,

10) Budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, Gruz czysty

11) Popioły lotne z węgla,

12) Chemikalia, niebezpieczne.

3. PSZOK przyjmuje wyłącznie wysegregowane odpady komunalne dostarczone we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości.

4. PSZOK nie przyjmuje odpadów z działalności gospodarczej, w stosunku do których obowiązują odrębne przepisy w zakresie gospodarowania odpadami; w przypadku odmowy przyjęcia odpadów przez pracownika PSZOK, osoba dostarczająca odpady jest zobowiązana do ich natychmiastowego zabrania oraz zagospodarowania w sposób zgodny z przepisami prawa.

5. W PSZOK ustanawia się oznakowanie pojemników na poszczególne rodzaje odpadów komunalnych.

6. Oddający odpady komunalne do PSZOK ma obowiązek rozładunku odpadów i umieszczenia ich w miejscu i w sposób wskazany przez znaki informacyjne lub przez pracowników obsługi PSZOK.

7. Podmiot prowadzący PSZOK jest obowiązany do przekazania bezpośrednio lub za pośrednictwem innego podmiotu zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.

§ 12. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub prowadzącego PSZOK należy zgłaszać do Referatu Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa w Urzędzie Miejskim w Polanowie przy ul. Wolności 4, 76-010 Polanów:

1) pisemnie,

2) telefonicznie - nr telefonu 94 348 07 83,

3) elektronicznie mailto:a.michno@polanow.eu; mailto:um@polanow.eu;

§ 13. Odebrane od właścicieli nieruchomości odpady komunalne przekazane zostaną
do zagospodarowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych
w Sianowie, a w przypadku jej awarii do zastępczej instalacji, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023.

§ 14. Traci moc Uchwała Nr XXIII/195/12 Rady Miejskiej z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz Uchwała Nr XXVI/230/13 Rady Miejskiej z dnia 28 marca 2013r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz Uchwała Nr XXVII/236/13 Rady Miejskiej z dnia 23 kwietnia 2013r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Polanowa.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady


Józef Wilk

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00