Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 1756

Uchwała nr XXII/207/2016 Rady Miejskiej w Słubicach

z dnia 25 sierpnia 2016r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 778 ze zm.) w związku z art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 446) uchwala się, co następuje

§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego, po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń Zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Słubice, przyjętą Uchwałą Rady Miejskiej w Słubicach nr LIV/430/2014 z dnia 12 czerwca 2014 r.

2. Integralnymi częściami uchwały są:

1) rysunek planu, zwany dalej rysunkiem, zatytułowany "Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego centrum Miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego", opracowany w skali 1:500, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały;

2) rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Słubicach o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;

3) rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Słubicach o sposobie realizacji zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, stanowiące załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

3. Granice miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określa rysunek planu.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) "nieprzekraczalnej linii zabudowy" - należy przez to rozumieć linię, która ogranicza obszar przeznaczony pod realizację zabudowy nadziemnej i podziemnej w tym możliwości usytuowania ścian na granicy działki, nie dotyczy ona elementów takich jak gzymsy, pilastry, okapy, rynny, elementy okien, daszków, wykuszy itp. oraz niezbędnych konstrukcji posadowienia budynków;

2) "obowiązującej linii zabudowy" - należy przez to rozumieć linię, na której należy zlokalizować minimum 70% elewacji części nadziemnej zabudowy oraz linię, która ogranicza obszar przeznaczony pod realizację zabudowy podziemnej, przy czym nie dotyczy ona elementów takich jak gzymsy, pilastry, okapy, rynny, elementy okien, daszków, wykuszy itp. oraz niezbędnych konstrukcji posadowienia budynków;

3) "powierzchni zabudowy" - należy przez to rozumieć powierzchnię terenu wyznaczoną przez rzut prostokątny na powierzchnię terenu obrysu zewnętrznych ścian, w stanie wykończonym, wszystkich budynków w granicach działki budowlanej;

4) "dachu płaskim" - należy przez to rozumieć dach o kącie nachylenia połaci dachowych nie większym niż 12°;

5) "usługach nieuciążliwych" - należy przez to rozumieć usługi niewymagające decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;

6) "przeznaczeniu podstawowym" - należy przez to rozumieć przeznaczenie, które zajmuje co najmniej 51% terenu;

7) "przeznaczeniu dopuszczalnym" - należy przez to rozumieć przeznaczenie, które zajmuje nie więcej niż 49% terenu.

§ 3. W planie ustala się następujące przeznaczenie terenu:

1) teren zabudowy usługowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, oznaczony symbolem U/MW;

2) teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z dopuszczeniem usług, oznaczony symbolem MW/U.

§ 4. Ustala się zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

1) dopuszczenie lokalizowania budynków i budowli o określonych w planie parametrach w granicy działek 678, 680/1 i 680/2, zgodnie z obowiązującymi i nieprzekraczalnymi liniami zabudowy oraz zgodnie z przepisami odrębnymi;

2) dopuszczenie lokalizowania obiektów infrastruktury technicznej;

3) dopuszczenie realizacji dojść, dojazdów i miejsc postojowych, obiektów małej architektury oraz elementów systemu informacji, reklam i szyldów z uwzględnieniem zapisów paragrafu 6.

§ 5. Ustala się zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

1) nakaz ochrony GZWP nr 144 "Dolina Kopalna Wielkopolska" poprzez nakaz przestrzegania zasad zagospodarowania określonych w przepisach odrębnych dotyczących ochrony wód podziemnych;

2) nakaz odprowadzania wód opadowych i roztopowych do kanalizacji deszczowej;

3) nakaz odprowadzania ścieków bytowych do kanalizacji sanitarnej;

4) nakaz postępowania z odpadami komunalnymi i pochodzącymi z działalności gospodarczej zgodnie z przepisami odrębnymi;

4) nakaz zachowania, określonych przepisami odrębnymi, dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku dla terenów oznaczonych symbolami U/MW i MW/U, jak dla terenów mieszkaniowo - usługowych;

5) dopuszczenie stosowania indywidualnych systemów grzewczych, zgodnie z przepisami odrębnymi, przy zachowaniu standardów emisyjnych.

§ 6. W zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, dla ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego ustala się strefę ochrony konserwatorskiej B1, dla której obowiązują następujące nakazy:

1) w przypadku odkrycia, w trakcie prowadzenia robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem, zastosowanie przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

2) zachowania istniejących budynków znajdujących się przy ul. Daszyńskiego 5 oraz ul. Kościuszki 32 z możliwością ich remontu, przebudowy, rozbudowy lub odbudowy, na zasadach określonych w paragrafie 8 oraz zgodnie z przepisami odrębnymi;

3) zakaz lokalizacji reklam powyżej 50 m2 powierzchni;

4) w przypadku realizacji ogrodzeń zastosowanie materiałów tradycyjnie używanych takich jak kamień, cegła, klinkier, drewno oraz metal z wykluczeniem ogrodzeń z betonowych prefabrykatów.

§ 7. W zakresie wymagań wynikających z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych nie podejmuje się ustaleń.

§ 8. Na terenie zabudowy usługowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej U/MW, gdzie zabudowa usługowa stanowi przeznaczenie podstawowe, a zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna przeznaczenie dopuszczalne ustala się:

1) lokalizację budynków usługowych o funkcjach usług nieuciążliwych z dopuszczeniem lokalizacji budynków mieszkalnych wielorodzinnych, garażowych oraz budynków o funkcji mieszanej, zgodnie z zapisami niniejszego paragrafu, przy uwzględnieniu w szczególności uwarunkowań wskazanych w paragrafie 6;

2) wysokość nie większą niż 16 m do najwyższego punktu konstrukcyjnego dachu i od 4 do 5 kondygnacji nadziemnych z dopuszczeniem podpiwniczenia;

3) dla nowych budynków dachy płaskie;

4) dla istniejących budynków dachy płaskie lub skośne o kącie nachylenia połaci dachowych do 48°;

5) dopuszczenie lokalizacji budynków o funkcji gospodarczej lub rekreacyjnej o następujących parametrach:

a) wysokość nie większą niż 5 m do najwyższego punktu konstrukcyjnego dachu i 1 kondygnacja nadziemna,

b) dachy skośne o kącie nachylenia połaci dachowych do 35° bądź dachy płaskie,

6) powierzchnię zabudowy od 30% do 90% powierzchni działki budowlanej;

7) intensywność zabudowy od 0,5 do 4;

8) powierzchnię biologicznie czynną od 2% do 40% powierzchni działki budowlanej;

9) dla istniejących budynków dopuszcza się remont z prawem przebudowy, rozbudowy lub odbudowy na warunkach określonych w niniejszym paragrafie.

§ 9. Na terenie zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z dopuszczeniem usług MW/U, gdzie zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna stanowi przeznaczenie podstawowe, a zabudowa usługowa przeznaczenie dopuszczalne ustala się:

1) lokalizację budynku mieszkalnego wielorodzinnego z dopuszczeniem usług w parterze budynku, zgodnie z zapisami niniejszego paragrafu, przy uwzględnieniu w szczególności uwarunkowań wskazanych w paragrafie 6;

2) wysokość nie większą niż 16 m do najwyższego punktu konstrukcyjnego dachu i od 4 do 5 kondygnacji nadziemnych z dopuszczeniem podpiwniczenia;

3) dachy skośne o kącie nachylenia połaci dachowych do 48°;

4) powierzchnię zabudowy od 30% do 90% powierzchni działki budowlanej;

5) intensywność zabudowy od 0,5 do 4;

6) powierzchnię biologicznie czynną od 1% do 30% powierzchni działki budowlanej.

§ 10. W zakresie granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, nie podejmuje się ustaleń.

§ 11. W zakresie szczególnych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości ustala się:

1) powierzchnię nowo wydzielanych działek budowlanych nie mniejszą niż 200 m2;

2) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego od 70 do 110°;

3) szerokość frontu działki nie mniejszą niż 10 m.

§ 12. W zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenów oraz ograniczeń w ich użytkowaniu nie podejmuje się ustaleń.

§ 13. Dostęp do działek budowlanych, istniejącymi zjazdami z dróg publicznych - ulicy Daszyńskiego i ulicy Kościuszki znajdujących się poza granicą opracowania zmiany planu.

§ 14. 1. W zakresie zasad rozbudowy i budowy systemów komunikacji ustala się lokalizację stanowisk postojowych w obrębie działki budowlanej, w tym miejsca przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, zgodnie z przepisami odrębnymi w ilości nie mniejszej niż:

1) 1 stanowisko postojowe na każde 100 m2 powierzchni użytkowej usługowej innej niż handlowa;

2) 1 stanowisko postojowe dla usług handlu na każde 50 m2 powierzchni sprzedaży;

3) 1 stanowisko postojowe na lokal mieszkalny,

2. Dopuszcza się lokalizację stanowisk postojowych nadziemnych i podziemnych, o ile pozwalają na to stosunki gruntowo - wodne.

§ 15. W zakresie zasad rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej w tym zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i ciepło ustala się nakaz:

1) utrzymania istniejących sieci infrastruktury technicznej, z dopuszczeniem przebudowy lub remontu;

2) lokalizowania nowych sieci infrastruktury technicznej;

3) powiązania z układem zewnętrznym oraz zapewnienie dostępu do sieci;

4) zaopatrzenia ludności w wodę z sieci wodociągowej;

5) zaopatrzenia systemu wodociągowego w punkty hydrantowe usytuowane w obrębie terenu planu zgodnie z wymogami przeciwpożarowymi.

§ 16. W zakresie sposobów i terminów tymczasowego zagospodarowania, urządzenia i użytkowania terenów nie podejmuje się ustaleń.

§ 17. Ustala się 30 % stawkę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

§ 18. W granicach obszaru określonego w załączniku nr 1 do niniejszej Uchwały, oznaczonego jako U/MW"teren zabudowy usługowej z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej" oraz MW/U "teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z dopuszczeniem usług", traci moc Uchwała nr XXVII/265/01 Rady Miejskiej w Słubicach z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Słubice.(Dz. U. Woj. Lubus. Nr 23, poz. 261 z dnia 19 czerwca 2001 r.)

§ 19. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Słubic.

§ 20. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej w Słubicach
z dnia .................... 2016 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej w Słubicach
z dnia....................2016 r.

ROZSTRZYGNIĘCIE RADY MIEJSKIEJ W SŁUBICACH O SPOSOBIE ROZPATRZENIA UWAG DO PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO CENTRUM MIASTA SŁUBICE DLA TERENU PRZY UL. DASZYŃSKIEGO.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w nawiązaniu do art. 17 pkt 11 (j. t. Dz. U. z 2016 r., poz.778 ze zm.), stwierdza się, że w wyznaczonych terminach wyłożonego do publicznego wglądu projektu planu miejscowego, nie zostały wniesione żadne uwagi.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej w Słubicach
z dnia....................2016 r.

ROZSTRZYGNIĘCIE RADY MIEJSKIEJ W SŁUBICACH O SPOSOBIE REALIZACJI, ZAPISANYCH W PLANIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO CENTRUM MIASTA SŁUBICE DLA TERENU PRZY UL. DASZYŃSKIEGO, INWESTYCJI Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ, KTÓRE NALEŻĄ DO ZADAŃ WŁASNYCH GMINY ORAZ O ZASADACH ICH FINANSOWANIA, ZGODNIE Z PRZEPISAMI O FINANSACH PUBLICZNYCH.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 778 ze zm.), rozstrzyga się, co następuje:

§ 1. Sposób realizacji zapisanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Słubice dla terenu przy u. Daszyńskiego zadań z zakresu infrastruktury technicznej:

1. Zadania w zakresie infrastruktury technicznej prowadzić będą właściwe przedsiębiorstwa, w kompetencji których leży rozwój sieci: wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, energetycznej, gazociągowej i cieplnej, zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz na podstawie przepisów odrębnych.

2. Zadania w zakresie gospodarki odpadami realizowane będą zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz na podstawie przepisów odrębnych.

3. Za podstawę przyjęcia do realizacji zadań określonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, które należą do zadań własnych gminy, stanowić będą zapisy Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Słubice.

4. Określenie terminów przystąpienia i zakończenia realizacji tych zadań, ustalone będzie według kryteriów i zasad przyjętych przy konstruowaniu Wieloletniej Prognozy Finansowej.

5. Inwestycje realizowane mogą być etapowo w zależności od wielkości środków przeznaczonych na inwestycje.

§ 2. Zasady finansowania inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej określonych w planie:

Finansowanie inwestycji będzie odbywać się poprzez:

1) wydatki z budżetu gminy;

2) współfinansowanie środkami zewnętrznymi, poprzez budżet gminy - w ramach m.in.:

a) dotacji unijnych,

b) dotacji samorządu województwa,

c) dotacji i pożyczek z funduszy celowych,

d) kredytów i pożyczek bankowych,

e) innych środków zewnętrznych;

3) udział inwestorów w finansowaniu w ramach porozumień o charakterze cywilno - prawnym lub w formie partnerstwa publiczno - prywatnego - "PPP", a także właścicieli nieruchomości.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Uzasadnienie

DO UCHWAŁY NR ...........

RADY MIEJSKIEJ W SŁUBICACH

z dnia .......................... 2016 r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego centrum miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego.

Miejscowy plan opracowany został w oparciu o uchwałę Nr LI/408/2014 Rady Miejskiej w Słubicach z dnia 20 marca 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego centrum Miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego.

Opracowanie obejmuje obszar o powierzchni 5196 m2. Teren objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego położony jest w centralnej części miasta. Obszar objęty planem stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

Załącznik graficzny do niniejszej Uchwały został wykonany na podkładzie w skali 1:500, stanowiącym urzędową kopię mapy zasadniczej, pozyskaną od organu zajmującego się prowadzeniem państwowego zasoby geodezyjnego i kartograficznego, tj. Starostwa Powiatowego w Słubicach, dysponującym mapą zasadniczą w przedmiotowej skali. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j. t. Dz. U. z 2016 r., poz. 778 ze zm.) dopuszcza "w uzasadnionych przypadkach stosowanie map w skali 1: 500 lub 1:2000 (...)."

Przy sporządzaniu niniejszego planu spełniono wymogi wynikające z przepisów art. 1 ust. 2-4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W szczególności uwzględniono w ustaleniach planu:

- wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury;

- walory architektoniczne i krajobrazowe;

- wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych;

- wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej;

- wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych;

- walory ekonomiczne przestrzeni;

- prawo własności;

- potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa;

- potrzeby interesu publicznego;

- potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych;

- zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;

- zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych;

- potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności.

Dziesięć pierwszych ww. zagadnień wprowadzono w formie ustaleń planu kształtujących przestrzeń obszaru objętego planem w sposób czytelny i przejrzysty, uwzględniając przebieg istniejących dróg oraz infrastruktury technicznej, a także stan władania gruntami. Wzięto także pod uwagę ustalenia dokumentacji ekofizjograficznej, dane z ewidencji gruntów, a także zawarte w standardowych formularzach danych dla obszarów Natura 2000.

Przed opracowaniem projektu planu podano do publicznej wiadomości, poprzez obwieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń urzędu, a także w prasie - ogłoszenie w "Gazecie Wyborczej" oraz w "Gazecie Słubickiej" o przystąpieniu do sporządzenia przedmiotowego aktu prawa miejscowego wraz z możliwością składania wniosków. Nie złożone zostały żadne uwagi do projektu planu. Następnie po uzyskaniu wymaganych przepisami uzgodnień i opinii wyłożono projekt do publicznego wglądu i zorganizowano w tym czasie dyskusję publiczną. Zamieszczono na stronie internetowej BIP urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w okresie od 10 września 2015 r. do 30 września 2015 r. W wyniku powstania w niniejszym ogłoszeniu błędu w dacie składania uwag do projektu planu miejscowego przez zainteresowanych w okresie od 28 września 2015 r. do 19 października 2015 r. ponownie zamieszczono ogłoszenie na stronie internetowej BIP urzędu oraz na tablicy ogłoszeń, a także w ogłoszeniu "Gazety Wyborczej" Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu planu. W związku ze zmianami w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, celem doprowadzenia projektu powyższego planu do obowiązujących przepisów koniecznym było uzupełnienie zarówno treści planu jak i dokumentacji planistycznej o obligatoryjne ustalenia oraz elementy proceduralne. Dlatego też po wprowadzeniu niezbędnych ustaleń wyłożono projekt planu do ponownego wglądu w okresie od 04 stycznia 2016 r. do 27 stycznia 2016 r., w wyniku którego do tut. urzędu nie wpłynęły żadne uwagi. Dodatkowo zorganizowano dyskusję publiczną.

W związku z pojawieniem się rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Lubuskiego z dnia 31 grudnia 2015 r. dotyczącym obowiązku opiniowania planów miejscowych obejmujących obszary znajdujące się w granicach Głównych Zbiorników Wód Podziemnych, zgodnie z art. 161 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. prawo geologiczne i górnicze, z Ministrem Środowiska i fakt objęcia przedmiotową uchwałą takich obszarów spowodował, iż wystąpiono o opinię do powyższego organu opiniującego w dniu 01 lutego 2016 r., który w wyznaczonym terminie nie przedstawił stanowiska i warunków. Ponadto w związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Gorzowie Wlkp. z dnia 5 lutego 2016 r. Sygn. akt II SA/Go 960/15 dokonano zmian w projekcie planu zagospodarowania przestrzennego usuwając z opracowania słowo "zmiana" oraz modyfikując podstawę prawną.

Na każdym etapie procedury planistycznej zapewniono jawność i przejrzystość postępowania, a przede wszystkim zagwarantowano udział społeczeństwa nad tworzeniem niniejszego aktu prawa miejscowego.

W toku procedury planistycznej Burmistrz Słubic uzyskał wszelkie wymagane prawem opinie i uzgodnienia organów opiniujących i uzgadniających.

W planie wyznaczono lokalizację nowej zabudowy na terenach, które posiadają możliwości zaopatrzenia w wodę z instalacji gminnych służących zbiorowemu zaopatrzeniu w wodę.

Ustalając przeznaczenie terenu zważono interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania. Wzięto przy tym pod rozwagę wszelkie wykonane wcześniej analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne - jednak wyłącznie w formie, w jakiej zostały one opracowane na potrzeby obowiązującego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Słubice z 2014 roku.

Sytuowanie nowej zabudowy dokonane w niniejszym planie, uwzględnia wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni, poprzez:

- kształtowanie struktur przestrzennych przy uwzględnieniu dążenia do minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego,

- zaplanowanie i lokalizowanie nowej zabudowy na obszarach sąsiadujących z terenami o wykształconej zwartej strukturze funkcjonalno-przestrzennej, w granicach jednostki osadniczej. Są to tereny spełniające wymagania wynikające z art. 1 ust. 4 pkt 4 lit. a i b. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Zauważyć należy, iż przedmiotowy teren znajduje się w ścisłym centrum miasta Słubice i jest to teren o niewielkiej powierzchni, także rozwiązania umożliwiające wykorzystanie publicznego transportu zbiorowego dotyczą większej struktury miasta i w takim ujęciu powinny być rozpatrywane. Istniejące zagospodarowanie związane również z oniecznością obsługi komunikacyjnej zapewnia możliwość przemieszczania się pieszych i rowerzystów poprzez teren planu, pomiędzy ulicami Kościuszki i Daszyńskiego.

Projekt planu zgodny jest z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Opracowany projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest zgodny z wnioskami wynikającymi z analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym dokonaną w ramach "Oceny aktualności dokumentów planistycznych oraz analiza zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i Gminy Słubice", podjętej uchwałą rady Miejskiej w Słubicach Nr LVIII/482/2014 z dnia 06 października 2014 r."

Przewidywany wpływ niniejszej uchwały na finanse publiczne, w tym budżet gminy wynika z ustaleń prognozy skutków finansowych uchwalenia niniejszego planu. Plan zakłada modyfikację istniejących funkcji terenu, w tym zmianę parametrów zabudowy i wskaźników urbanistycznych. Plan nie zakłada wzrostu podatku od nieruchomości dla terenu MW/U w związku z tym, iż jest to teren już zainwestowany. Zakłada natomiast wzrost podatku od nieruchomości dla terenu U/MW dla 20% nowego terenu. Przedmiotowy plan nie przewiduje kosztów ponoszonych przez gminę z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, gdyż na wskazanym terenie przeważają zabudowane i zurbanizowane grunty z dostępem do infrastruktury technicznej i ogólno miejskiej sieci drogowej oraz wyłączone są z użytkowania rolniczego.

W toku procedury planistycznej Burmistrz Słubic uzyskał wszelkie wymagane prawem opinie i uzgodnienia.

Burmistrz Słubic, zgodnie z art. 17 pkt 14 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przedstawia Radzie Miejskiej w Słubiach projekt uchwały z załącznikami:

1)rysunek planu, zwany dalej rysunkiem, zatytułowany "Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego centrum Miasta Słubice dla terenu przy ul. Daszyńskiego", opracowany w skali 1:500, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały;

2)rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Słubicach o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;

3)rozstrzygnięcie Rady Miejskiej w Słubicach o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, stanowiące załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

Wejście w życie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z zastosowaniem procedury przewidzianej ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, stworzy podstawy prawne do wydawania decyzji pozwolenia na budowę.

W związku z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00