Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 1747

Uchwała nr XXXI/273/16 Rady Miejskiej w Kożuchowie

z dnia 30 sierpnia 2016r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kożuchów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U z 2016 r., poz. 446) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Państwowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli, uchwala się:

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
NA TERENIE GMINY KOŻUCHÓW

Dział I.
POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI KOMUNALNYMI

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Regulamin niniejszy, zwany dalej "Regulaminem", ustala szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kożuchów w zakresie określonym w art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Związku - należy przez to rozumieć Związek Międzygminny "EKO PRZYSZŁOŚĆ" z siedzibą w Nowej Soli.

2) ustawie o odpadach - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.);

3) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250).

4) odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady komunalne w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy o odpadach;

5) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych - należy przez to rozumieć punkty w rozumieniu art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy;

6) zabudowie jednorodzinnej - należy przez to rozumieć zabudowę w rozumieniu § 3 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422);

7) zabudowie zagrodowej - należy przez to rozumieć zabudowę w rozumieniu § 3 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422);

8) budynku użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek w rozumieniu § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422);

9) odpadach niebezpiecznych - należy przez to rozumieć odpady niebezpieczne w rozumieniu art. 3 ust. 4 ustawy o odpadach;

10) odpadach opakowaniowych - należy przez to rozumieć odpady opakowaniowe w rozumieniu art. 8 pkt. 8 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. (Dz. U. z 2013 r., poz. 888 z późn. zm.);

11) odpadach ulegających biodegradacji - należy przez to rozumieć odpady ulegające biodegradacji w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt.10 ustawy o odpadach;

12) właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć właścicieli nieruchomości w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt. 4 ustawy;

13) zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - należy przez to rozumieć sprzęt w rozumieniu art. 4 pkt 24) i 25) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektryczny i elektronicznym (Dz. U. 2015 r., poz. 1688 z późn. zm.);

14) operatorze/przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć podmiot realizujący zadania w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;

15) harmonogramie - należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów komunalnych na terenie Związku, uwzględniający zapisy Regulaminu utrzymania czystości i porządku dotyczące minimalnej częstotliwości odbioru odpadów zależnej od rodzaju odpadów, miejsca ich wytwarzania oraz wytwórcy, dostarczany przez Związek bądź operatora/przedsiębiorcę oraz uchwały Zgromadzenia Związku Międzygminnego "EKO-PRZYSZŁOŚĆ" wydanej na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy.

Rozdział 2.
Obowiązki właścicieli nieruchomości

§ 3. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania następujących rodzajów odpadów:

1) niesegregowanych odpadów komunalnych z zastrzeżeniem pkt 2)-11),

2) przeterminowanych leków i chemikaliów,

3) zużytych baterii i akumulatorów,

4) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

5) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych stanowiące odpady komunalne,

6) odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiące odpady komunalne,

7) zużytych opon,

8) papieru i tektury,

9) szkła, w tym szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego,

10) tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych i metali,

11) odpadów zielonych i odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji.

§ 4. Wprowadza się obowiązek zbierania powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminie, polegający na:

1) prowadzeniu selektywnego zbierania i przekazywaniu operatorowi/przedsiębiorcy odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 niniejszego Regulaminu;

2) zbieraniu odpadów nie podlegających selektywnemu zbieraniu do pojemników o wielkości i liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości, w sposób określony w Rozdziale 3 niniejszego Regulaminu;

3) przekazywaniu odpadów zebranych selektywnie do najbliższego punktu selektywnego zbierania odpadów w przypadkach, gdy ich przekazanie w terminie wyznaczonym harmonogramem jest niemożliwe.

§ 5. Ustala się następujące zasady w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów:

1) prowadzenie selektywnego zbierania w pojemnikach i workach następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.), tworzywa sztucznego i metalu (w tym opakowań wielomateriałowych), szkła i odpadów opakowaniowych we wszystkich rodzajach zabudowy.

2) prowadzenie selektywnego zbierania w pojemnikach odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji we wszystkich rodzajach zabudowy. W uzasadnionych przypadkach podyktowanych warunkami logistycznymi uniemożliwiającymi odbiór pojemników, dopuszcza się zastosowanie worków.

3) prowadzenie selektywnego zbierania odpadów zielonych w workach o pojemności 120 l.

4) na obszarze zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej odpady komunalne odbierane są przez operatora/przedsiębiorcę sprzed nieruchomości; właściciel ma obowiązek w terminie określonym harmonogramem wystawić zebrane odpady przed wejście na teren nieruchomości, lub pozostawić otwartym ogrodzone miejsce, jeżeli w nim są gromadzone odpady, dostępne z ulicy.

5) na obszarach zabudowy wielolokalowej odpady komunalne odbierane są przez operatora/przedsiębiorcę z zabezpieczonych pomieszczeń lub przeznaczonych na ten cel miejsc zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie budynków.

6) przeterminowane leki należy umieszczać w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach w aptekach, które przystąpiły do ich zbiórki na podstawie zawartego porozumienia ze Związkiem.

7) meble i inne odpady wielkogabarytowe wystawiane są bez umieszczania ich w workach; pozostałe odpady tj. przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach należy wkładać do przeźroczystych worków, tak by możliwa była identyfikacja ich zawartości.

8) odpady z grupy wymienionej w pkt 14) należy gromadzić, a także przygotować do odbioru, w taki sposób aby uniemożliwić lub ograniczyć dostęp osób trzecich.

9) w przypadku gdy odpady budowlane i rozbiórkowe, dla ich przekazania muszą zostać załadowane do większego pojemnika, właściciel nieruchomości/dysponujący lokalem ma obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić taki pojemnik u operatora/przedsiębiorcy.

10) wszelkie frakcje odpadów komunalnych zebrane, których przekazanie operatorowi/przedsiębiorcy w terminach określonych harmonogramem było niemożliwe, należy przekazać do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów.

11) do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych odpady należy dowieźć własnym transportem; informacje dotyczące lokalizacji dostępne są na stronie internetowej http://www.eko-przyszlosc.pl .

§ 6. Ustala się następującą częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych przez właściciela nieruchomości z terenu nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1) Właściciel nieruchomości zamieszkałej w zabudowie wielolokalowej zobowiązany jest pozbywać się zmieszanych odpadów komunalnych oraz ulegających biodegradacji nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu.

2) Właściciel nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej zobowiązany jest pozbywać się zmieszanych odpadów komunalnych i ulegających biodegradacji nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie.

3) Pozbywanie się następujących frakcji odpadów selektywnie zbieranych: papieru, tworzyw sztucznych i metali, szkła przez właściciela nieruchomości zamieszkałej w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej odbywać się będzie nie rzadziej niż raz na cztery tygodnie, a od właściciela zamieszkałej nieruchomości w zabudowie wielolokalowej nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie.

4) Pozbywanie się przez właściciela niezamieszkałej nieruchomości odpadów, w której prowadzona jest działalność gastronomiczna, bądź na której całodobowo przebywają mieszkańcy, z wyłączeniem domów letniskowych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, odbywać się będzie w sposób określony dla właściciela zamieszkałej nieruchomości w zabudowie wielolokalowej wymienionego pkt. 1) i 3).

5) Pozbywanie się przez właściciela niezamieszkałej nieruchomości odpadów z zastrzeżeniem pkt. 4, odbywać się będzie w sposób określony dla właściciela zamieszkałej nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, wymieniony pkt. 2) i 3).

6) Pozbywanie się przez właściciela nieruchomości selektywnie zbieranych frakcji odpadów wymienionych w § 5 pkt 7) niniejszego Regulaminu odbywać się będzie nie rzadziej niż dwa razy w roku.

7) Właściciele domków letniskowych w zabudowie jednorodzinnej lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku w sezonie letnim, tj. od 01 maja do 30 września są zobowiązani do pozbywania się odpadów komunalnych zgodnie z pkt.5).

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 7. Określa się rodzaje i minimalną wielkość pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

1) pojemniki muszą:

a) spełniać wymogi zawarte w obowiązującym rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.) w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami opakowaniowymi oraz rozporządzenia wydanego na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy o odpadach;

b) wyglądać estetycznie, być trwale zamykane i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu ze słownym oznaczeniem właściwych odpadów;

c) być poddawane obligatoryjnemu czyszczeniu i myciu, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy oraz w miarę potrzeb poddawane naprawie lub konserwacji.

2) Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

a) pojemniki na odpady o pojemności 60 l;

b) pojemniki na odpady o pojemności 80 l;

c) pojemniki na odpady o pojemności 120 l;

d) pojemniki na odpady o pojemności 240 l;

e) pojemniki na odpady o pojemności 1100 l;

f) pojemniki (typu KP 2,5 KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 2,5 m3 do 10 m3;

g) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o pojemnościach 60 l, 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l;

h) zestawy do selektywnej zbiórki odpadów ustawianych na terenach przestrzeni publicznej ich objętość od 800 l do 3600 l;

i) kontenery dla odpadów budowlanych i rozbiórkowych o pojemności od 2 do 10 m3.

§ 8. 1. Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

1) 1 osoba-60 l;

2) od 2 do 3 osób - 120 l;

3) od 4 do 6 osób - 240 l;

4) od 7 do 11 osób - 2 x240l;

5) od 12 do 15 osób -2 x 240 l i 120 l.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 10):

1) 1 osoba-60 l;

2) od 2 do 3 osób - 120 l;

3) od 4 do 6 osób - 240 l;

4) od 7 do 11 osób - 2 x240 l;

5) od 12 do 15 osób - 2 x 240 l i 120 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11:

1) 1 osoba - w 60 l;

2) od 2 do 3 osób - 80 l;

3) od 4 do 6 osób - 120l;

4) od 7 do 11 osób - 240 l;

5) od 12 do 15 osób - 240 l i 60 l.

§ 9. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 ustawy oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju zabudowie wielolokalowej, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

1) od 10 do 15 osób - 3 x240 l;

2) od 16 do 25 osób - 1100 l;

3) od 26 do 30 osób - 1100 l i 240 l;

4) od 31 do 35 osób - 1100 l i 2 x 240 l;

5) od 36 do 40 osób - 1100 l i 3 x 240 l;

6) od 41 do 45 osób - 2 x 1100 l.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 ustawy oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju zabudowie wielolokalowej, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 10):

1) od 10 do 15 osób - 240 l i 120 l;

2) od 16 do 25 osób - 2 x 240 l i 120 l;

3) od 26 do 30 osób - 3 x 240 l;

4) od 31 do 35 osób - 3 x 240 l i 120 l;

5) od 36 do 40 osób - 4 x 240 l;

6) od 41 do 45 osób - 1 x 1100 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 2 ust. 3 ustawy oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju zabudowie wielolokalowej, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11):

1) od 10 do 15 osób - 120 l;

2) od 16 do 25 osób - 120 l i 80 l;

3) od 26 do 30 osób - 2 x 120 l;

4) od 31 do 35 osób - 2 x 120 l i 80 l;

5) od 36 do 40 osób - 240 l i 120 l;

6) od 41 do 45 osób - 2 x 240 l.

§ 10. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, z zastrzeżeniem § 11 - 15, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta :

1) od 1 do 3 osób - 60 l;

2) od 4 do 9 osób - 120 l;

3) od 10 do 20 osób - 240 l;

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, z zastrzeżeniem § 11 - 15, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 10):

1) od 1 do 3 osób - 60 l;

2) od 4 do 9 osób - 120 l;

3) od 10 do 20 osób - 240 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, z zastrzeżeniem § 11 - 15, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11):

1) od 1 do 3 osób - 60 l;

2) od 4 do 9 osób - 80 l;

3) od 10 do 20 osób - 120 l.

§ 11. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, w której prowadzona jest działalność gastronomiczna bądź na której całodobowo przebywają mieszkańcy, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta :

1) od 1 do 5 osób - 120 l;

2) od 6 do 10 osób - 240 l;

3) od 11 do 20 osób - 2 x240 l;

4) od 21 do 40 osób - 1100 l.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, w której prowadzona jest działalność gastronomiczna, bądź na której całodobowo przebywają mieszkańcy, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 10):

1) od 1 do 5 osób - 80 l;

2) od 6 do 10 osób - 120 l;

3) od 11 do 20 osób - 240 l;

4) od 21 do 40 osób - 2 x 240 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, w której prowadzona jest działalność gastronomiczna, bądź na której całodobowo przebywają mieszkańcy, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11):

1) od 1 do 5 osób - 120 l;

2) od 6 do 10 osób - 240 l;

3) od 11 do 20 osób - 2 x240 l;

4) od 21 do 40 osób - 4 x 240 l.

§ 12. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: z wyłączeniem § 13, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

1) od 1 do 15 osób - 120 l;

2) od 16 do 30 osób - 240 l.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: z wyłączeniem § 13, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) -10):

1) od 1 do 15 osób - 60 l;

2) od 16 do 30 osób - 120 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: z wyłączeniem § 13, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11):

1) od 1 do 15 osób - 120 l;

2) od 16 do 30 osób - 240 l.

§ 13. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: szkoły, przedszkola, żłobki, biblioteki, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

1) od 1 do 45 osób - 120 l;

2) od 46 do 90 osób - 240 l.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: szkoły, przedszkola, żłobki, biblioteki, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) -10):

1) od 1 do 45 osób - 60 l;

2) od 46 do 90 osób - 120 l.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości użyteczności publicznej: szkoły, przedszkola, żłobki, biblioteki, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów biodegradowalnych, o których mowa w § 3 pkt 11):

1) od 1 do 45 osób - 120 l;

2) od 46 do 90 osób - 240 l.

§ 14. 1. Ustala się dla właścicieli domów letniskowych w zabudowie jednorodzinnej, w których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

1) od 1 do 5 osób - 120 l;

2) od 6 do 10 osób - 240 l;

3) od 11 do 20 osób - 2 x240l.

2. Ustala się dla właścicieli domów letniskowych w zabudowie jednorodzinnej, w których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 11):

1) od 1 do 5 osób - 120 l;

2) od 6 do 10 osób - 240 l;

3) od 11 do 20 osób - 2 x240l.

§ 15. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości w zwartej zabudowie rodzinnych ogrodów działkowych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika 240 l. przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta nie mniej niż 24 ogrodów działkowych .

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości w zwartej zabudowie rodzinnych ogrodów działkowych, na których nie zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemników 240 l. przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów, na każdy z selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, o których mowa w § 3 pkt 8) - 11) niemniej niż 24 ogrodów działkowych.

§ 16. Przepisy § 8 - 15 stosuje się odpowiednio, gdy na danej nieruchomości z pojemnika korzysta większa liczba osób niż określona w § 8 - 15.

§ 17. W wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, do zbierania większych aniżeli przewiduje Regulamin, ilości odpadów komunalnych, oprócz pojemników, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki.

§ 18. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a odpady komunalne są wytwarzane zobowiązani są dostosować miesięczną pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb, według określonej w § 6 pkt. 4) i 5) częstotliwości odbioru i minimalnej ilości pojemników określonej w § 10 - 16, uwzględniając następujące zasady:

1) dla budynków użyteczności publicznej oraz wszelkiego rodzaju biur, poza wymienionymi niżej na zmieszane odpady komunalne- 10 l na każdego pracownika;

2) dla szkół wszelkiego typu, żłobków i przedszkoli na zmieszane odpady komunalne - 5 l na każde dziecko i na każdego ucznia, studenta i pracownika;

3) dla lokali handlowych - 30 l na każde 10 m2pow. całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik na zmieszane odpady komunalne o pojemności 120 l na lokal;

4) dla punktów handlowych poza lokalem - 30 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na zmieszane odpady komunalne na każdy punkt;

5) dla lokali gastronomicznych -10 l na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak co najmniej na zmieszane odpady komunalne jeden pojemnik o pojemności 120 l;

6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na zmieszane odpady komunalne;

7) dla domów opieki, hoteli, pensjonatów itp. - 96 l na każdego pracownika i 40 l na jedno łóżko;

8) dla rodzinnych ogródków działkowych 20 l na każdą działkę w okresie sezonu tj. od 1 kwietnia do 30 września każdego roku i 3 l poza tym okresem zmieszanych odpadów komunalnych;

9) dla nieruchomości zamieszkałych na stałe, położonych na terenach rekreacyjnych - przyjmuje się zasady takie jak dla zabudowy jednorodzinnej zagrodowej;

10) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika na zmieszane odpady komunalne.

§ 19. Określa się rodzaje, pojemność i wymagania worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości :

1) worki do odpadów zbieranych selektywnie oraz odpadów zmieszanych muszą spełniać następujące wymagania: być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości: minimum 0,06 mm do zbiórki makulatury, tworzywa sztucznego I metali; o grubości: minimum 0,07 mm do zbiórki szkła, o grubości: minimum 0,08 mm do zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych i biodegradowalnych; wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznakowane nazwą, numerem telefonu operatora/przedsiębiorcy oraz rodzajem odpadów jakie mają do niego być zbierane;

2) pojemność worków winna wynosić od 60l do 120 l;

3) dopuszcza się alternatywnie do pojemników określonych w § 7 pkt 2) stosowanie worków dla wszystkich zbieranych odpadów komunalnych we wszystkich rodzajach nieruchomości, w objętości wynikającej jak dla pojemników z niniejszego Regulaminu.

4) na wszystkich rodzajach zabudowy:

- szkło i opakowania szklane należy zbierać do worka koloru zielonego;

- papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.) należy zbierać do worka koloru niebieskiego;

- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, drobny metal i opakowania z metalu należy zbierać do worka koloru żółtego;

- odpady ulegające biodegradacji należy zbierać do worka koloru brązowego;

- zmieszane odpady komunalne należy zbierać do worka koloru czarnego.

5) przeznaczenie worków do selektywnej zbiórki oprócz kolorów winno być opisane i oznaczone znakiem graficznym.

§ 20. Określa się pojemność pojemników od 800 l do 3600 l oraz rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego w centrach handlowych, przed sklepami wielkopowierzchniowymi i szkołami - zestawy pojemników spełniające wymogi opisane w § 7 pkt 2) lit. h) niniejszego Regulaminu, przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań, ze szkła białego i kolorowego, tworzyw sztucznych, wielomateriałowych i metali, papieru i tektury, oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, opisane i zawierające znak graficzny.

§ 21. Ustala się, iż przed odebraniem odpadów komunalnych przez operatora/przedsiębiorcę pojemnik nie może być uszkodzony lub niekompletny: np. pozbawiony pokrywy.

§ 22. Ustala się następujące zasady zachowania bezpieczeństwa podczas eksploatacji pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych:

1) do pojemników i worków przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych wrzucamy wszystkie odpady z wyłączeniem odpadów zbieranych selektywnie;

2) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru i tektury opakowaniowej i nie opakowaniowej zabrania się wrzucać:

a) opakowań zawierających np. żywność, wapno, cement;

b) kalki technicznej;

c) prospektów, foliowanych i lakierowanych katalogów.

3) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła opakowaniowego i nie opakowaniowego zabrania się wrzucać:

a) ceramikę (porcelanę, naczynia typu arco, talerze, doniczki);

b) lustra;

c) szklanych opakowań, farmaceutycznych i chemicznych opakowań z pozostałościami zawartości;

d) szkła budowlanego (szyb okiennych, szkła zbrojonego);

e) szyb samochodowych.

4) do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych i metali zabrania się wrzucać:

a) tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego, mokrych folii;

b) opakowań i butelek po olejach i smarach, puszek i pojemników po farbach i lakierach;

c) opakowań po środkach chwasto i owadobójczych;

d) metali łączonych z innymi materiałami, np. gumą;

e) opakowań ani materiałów innych, aniżeli opakowania wielomateriałowe, np. tetrapak.

5) do pojemników lub worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji nie można wrzucać odpadów innych aniżeli bioodpady i odpady zielone z wyjątkiem pochodzących z pielęgnacji drzew i krzewów.

Rozdział 4.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 23. Według Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami w gospodarce odpadami komunalnymi przyjęto następujące cele:

1) objęcie zorganizowanym systemem odbierania odpadów komunalnych wszystkich mieszkańców;

2) objęcie wszystkich mieszkańców systemem selektywnego zbierania;

3) zmniejszenie ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych na składowiska odpadów;

4) zmniejszenie masy składowanych odpadów komunalnych;

5) osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu odpadów komunalnych.

Dział II.
WYMAGANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY KOŻUCHÓW NIE OKREŚLONE W DZIALE I

Rozdział 5.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 24. Uprzatanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego powinno odbywać się poprzez odgarnięcie w miejsca nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.

§ 25. Mycie i naprawy pojazdów mechanicznych związane z ich bieżącą eksploatacją są dozwolone wyłącznie na utwardzonej nawierzchni w obrębie danej nieruchomości, nie służącej do użytku publicznego, pod warunkiem, że nie spowodują zanieczyszczenia środowiska oraz uciążliwości dla osób trzecich.

Rozdział 6.
Częstotliwość i sposób pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 26. 1. Właściciel nieruchomości zabudowanej, usytuowanej na terenach nieuzbrojonych w sieć kanalizacji sanitarnej winien wyposażyć nieruchomość w przydomową oczyszczalnię ścieków lub szczelny zbiornik bezodpływowy, przeznaczony do gromadzenia nieczystości ciekłych.

2. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia systematycznego usuwania nieczystości ciekłych z urządzeń służących do ich gromadzenia z częstotliwością nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi ich wypływ ze zbiornika wynikający z jego przepełnienia, a także zanieczyszczenie powierzchni ziemi i wód podziemnych.

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujacych zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 27. Obowiazki osób utrzymujących zwierzęta domowe są następujące:

1) utrzymujący zwierzęta domowe są zobowiązani do zachowania środków ostrożności i zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia;

2) utrzymujący psy i inne zwierzęta domowe sa zobowiązani do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, a w szczególności nie pozostawiania psów bez dozoru, jeżeli pies nie jest należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym, bądź na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie sie z niego;

§ 28. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe mają obowiązek sprawować nad nimi nadzór w miejscach publicznych w taki sposób, aby nie spowodowały one zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi oraz innych zwierząt.

2. Osoby utrzymujące psy mają obowiązek na terenach przeznaczonych do użytku publicznego lub terenów i obiektów przeznaczonych do wspólnego użytku wyprowadzać je na smyczy a psy należące do ras uznanych za agresywne, dodatkowo muszą być prowadzone w kagańcu.

3. Osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest do natychmiastowego uprzątniecia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę w miejscu publicznym.

Rozdział 8.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 29. Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich w mieście Kożuchów wewnątrz obszaru ograniczonego murami obronnymi oraz na terenie nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi.

§ 30. 1. Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości.

2. Zwierzeta gospodarskie powinny być utrzymywane w sposób nie powodujący uciążliwości dla osób zamieszkujących nieruchomości sąsiednie.

3. Chów zwierząt gospodarskich powinien być prowadzony:

1) w sposób nie pogarszający warunków zdrowotnych ludzi;

2) nie powodujący zagrożenia dla zycia i zdrowia ludzi;

3) w sposób nie powodujący zanieczyszczenie powietrza, gleby i wody.

Rozdział 9.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 31. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają budynki mieszkalne wielorodzinne, obiekty użyteczności publicznej, obiekty ochrony zdrowia, zabudowania gospodarcze, obiekty handlowe, usługowe, przemysłowe, obiekty produkcji rolnej, piwnice, kolektory sanitarne, miejsca ustawienia pojemników na odpady.

2. Przeprowadzenie deratyzacji powinno odbywać się co najmniej raz na sześć miesięcy w miesiącach marzec i październik.

Rozdział 10.
Postanowienia końcowe

§ 32. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kożuchowa.

§ 33. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Ireneusz Drzewiecki


Uzasadnienie

Niniejsza uchwała podejmowana jest w związku z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r., poz. 87).

Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw podjęta w 2013 roku uchwała nr XLVII/248/13 Rady Miejskiej w Kożuchowie z dnia 12 czerwca 2013 r. (Dz. Urz. Województwa Lubuskiego z 2013 r., poz. 1515) dotycząca regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kożuchów zachowuje moc na okres na jaki została wydana jednak nie dłużej niż przez 18 miesięcy od dnia wejścia w życie w/w ustawy. Z uwagi na upływ niniejszego terminu zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały.

Wprowadzenie uchwały spowoduje wydatki, które będą określone w budżecie Gminy Kożuchów.

Mając na uwadze powyższe podjęcie uchwały jest zasadne.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00