Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 111
Wersja aktualna od 2016-10-25
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 111
Wersja aktualna od 2016-10-25
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 55
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 24 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2001/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 31 lipca 2016 r. na samolocie Cessna 172, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

W dniu 31.07.2016 r. pilot podczas manewru kołowania do pasa 29 na lądowisku w Przasnyszu (EPPZ) zawadziła lewym skrzydłem o znajdujący się bezpośrednio przy drodze kołowania słupek ogrodzeniowy. Spowodowało to obrócenie się samolotu o 90° i następnie uderzenie przodem SP w ogrodzenie lądowiska. Pilot nie zachowała odpowiedniego odstępu między statkiem powietrznym a ogrodzeniem lądowiska. Pilot nie chciała wkołować na pas startowy 29 znajdujący się obok drogi kołowania (w tym czasie do lądowania podchodził inny SP), źle oceniła odległość od ogrodzenia co doprowadziło do zawadzenia skrzydłem o słupek ogrodzeniowy. Zdarzenie zaistniało o godz. 13:30 LMT. Nikt nie odniósł obrażeń ciała. Pilot posiadała licencję z uprawnieniem SEP(L) ważnym do 30.04.2018 r. oraz badania lotniczo-lekarskie klasy 2 ważne do 5.01.2019 r., KWT ważne do 30.03.2017 r., KTP ważne do 26.04.2017 r. Nalot ogólny pilot wynosił: 107 godz. 5 min. Nalot na typie: 17 godz. 3 min. Nalot w ostatnich 90 dniach przed zdarzeniem: 25 godz. 45 min.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Niewłaściwa ocena odległości od przeszkód podczas kołowania, co doprowadziło do zderzenia samolotu z ogrodzeniem lądowiska.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika SP:

Piloci Aeroklubu Warszawskiego zostali powiadomieni o zdarzeniu.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00