Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.329.2019.4.RMA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.329.2019.4.RMA

Przechowywanie w formie elektronicznej dokumentów zakupu i dokumentów sprzedaży.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 lipca 2019 r. (data wpływu 26 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 września 2019 r. (data wpływu 25 września 2019 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr 0114-KDIP1-3.4012.329.2019.3.RMA z dnia 20 września 2019 r. (skutecznie doręczone w dniu 20 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej dokumentów zakupu i dokumentów sprzedaży - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania w formie elektronicznej dokumentów zakupu i dokumentów sprzedaży.

Wniosek został uzupełniony w dniu 25 września 2019 r. pismem z dnia 25 września 2019 r. (data wpływu 25 września 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka Akcyjna (dalej jako Wnioskodawca lub Spółka) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako VAT), którego podstawowym przedmiotem działalności jest sprzedaż usług finansowych - udzielanie pożyczek - zarówno na rzecz konsumentów, jak i przedsiębiorców.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa towary i usługi od kontrahentów mających siedzibę na terytorium Polski, jak również od podmiotów mających siedzibę na terytorium UE oraz innych krajów.

W związku ze znaczną ilością otrzymywanych oraz wystawianych przez Spółkę dokumentów dokumentujących transakcje gospodarcze (w szczególności faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, faktur korygujących, not księgowych, rachunków, paragonów, innych dokumentów zakupowych oraz dokumentów potwierdzających transakcje z klientami i doradcami klienta) - w celu usprawnienia procesu obiegu i przetwarzania dokumentów Spółka planuje wdrożyć procedury w zakresie przetwarzania i przechowywania tych dokumentów w formie elektronicznej (niezależnie od tego, czy dokument został oryginalnie przez Spółkę otrzymany/wystawiony w formie papierowej, czy elektronicznej).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00