Artykuł
Zmiana regulaminu wynagradzania na niekorzyść pracownika
Piotr Ciborski
ekspert ds. prawa pracy, wykładowca
Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nieobjętych zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, jest zobowiązany ustalić warunki wynagradzania w regulaminie wynagradzania (art. 772 § 1 Kodeksu pracy).
PODSTAWA PRAWNA
● Ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - art. 772, art. 24113,
● Ustawa z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854 ze zm.) - art. 251, art. 30, art. 34.
Jak zmienić regulamin wynagradzania?
Zmiany do regulaminu wynagradzania wprowadza się w takim samym trybie jak ustalanie całego regulaminu.
Regulamin wynagradzania ustala pracodawca. Jeżeli natomiast u danego pracodawcy działa zakładowa (międzyzakładowa organizacja związkowa), pracodawca uzgadnia z nią regulamin wynagradzania. Oznacza to, że związek zawodowy może skutecznie zablokować jakąkolwiek zmianę regulaminu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right